Publicat el

Quin és el millor preu per a un llibre electrònic autopublicat?


En un article publicat a Publishers Weekly (20-9-2013), Marc Lefebvre, director de la plataforma d'autopublicació de Kobo, Kobo Writing Life (KWL), comenta que el preu d'1,99$ "està mort". El director de la plataforma, que es va llançar al juny del 2012, opina:
Els autors estan experimentant i els preus de venda dels llibres de KWL estan pujant. Els autors sovint comencen per 2,99$, però després el preu del llibre va a l'alça. Un preu baix pot ser un ganxo, però és la qualitat d'una obra la que atrau els lectors, no el preu. El preu d'1,99 $ és mort, no només per a nosaltres, sinó també, segons sembla, per a altres plataformes. El 99% dels títols de KWL es venen dues vegades més que els d'1,99$, mentre que els que tenen un preu de 2,99$ se'n venen quatre vegades més. Al voltant del 80% dels títols de KWL tenen un preu en el rang de 2,99$ i 5,99$. La categoria immediatament superior que s'utilitza com a ascensor va de 7,99$ a 9,99$.
El fundador de la plataforma d'autopublicació Smashwords, Mark Coker, manifestà en l'informe publicat al maig del 2013 que el preu  més triat pels autors és el de 2,99$, però:
En el report de l'any passat, el preu per títol de 0,99$ era un preu més comú que el de 2,99$. En el report d'aquest any, 2,99$ és en un 60% el preu més triat. Però de mitjana, es venen més unitats de llibres a 3,99$ que a 2,99$, i més unitats que a qualsevol altre preu, excepte els llibres que són de franc. Els llibres a un preu de 3,99 dòlars guanyen al voltant del 55% més que la mitjana de llibres a qualsevol preu. Els llibres a un preu d'1,99 $ és probable que guanyin el 67% menys que la mitjana.

Aquestes dades poden suggerir que els compradors estan associant els llibres a uns preus inferiors a 2,99 $ com a obres de baixa qualitat o que tenen finalitats promocionals.