Publicat el

Més de 50 milions de nord-americans van llegir llibres electrònics el 2012, però els seus hàbits estan canviant


Simba Information, firma d'investigació de mercat especialitzada en l'edició i els mitjans de comunicació, ha publicat la cinquena edició de la seva sèrie d'informes Trade E-Book Publishing (2013). Mentre que la quarta edició  d'aquesta sèrie predeia correctament el que es refereix com a 'desacceleració 2012' en l'adopció de llibres electrònics, les dades de l'edició d'enguany mostren que el nombre d'usuaris de llibres electrònics va pujar el 2012 fins a assolir els 50 milions d'adults als Estats Units d'Amèrica, però com aquests utilitzen els llibres electrònics, quins dispositius empren, en quina mesura compren i com gasten els diners està canviant, la qual cosa genera noves dificultats a la indústria editorial.

Segons el directiu de Simba Michael Norris, "En l'última edició, es va poder comprovar que la diferència entre 'usuaris' i 'compradors' de llibres electrònics era més àmplia del que s'esperava. L'any 2012, no només ha crescut la bretxa sinó que la quantitat mitjana de diners gastats per un determinat comprador de llibres electrònics no s'ha aixecat [entre 2011 i 2012]."

"La indústria del llibre-paper també va veure, sorprenentment, un augment en el percentatge d'adults que van comprar un títol de butxaca, però en aquest moment no sabem si és un signe de què les coses estan millorant per a la impressió o bé es tracta d'una incidència puntual motivada per l'èxit de les 50 sombres de Gray."

L'informe també mostra que no tothom que pot tenir accés als llibres electrònics decideix fer-ho: d'acord amb l'informe, al voltant del 63% dels propietaris de telèfons intel·ligents, el 48% dels propietaris d'iPad i el 40% dels propietaris de tauletes no iPad no utilitzen llibres electrònics.

Font: Nota de premsa de Simba Information (18/4/2013)