Publicat el

Oprah Winfrey llança un club de lectura en línia





La productora i comunicadora Oprah Winfrey ha anunciat, a través de la seva web, la creació d'un nou club de lectura en línia anomenat Oprah Book Club 2.0, amb l'objectiu de crear una comunitat de lectors i lectores que comparteixin la seva experiència lectora. Després d'un parèntesi de dos anys Winfrey ha rellançat el seu famós club de lectura, que va estar en funcionament amb gran èxit entre 1996 i 2010 des del seu propi programa de televisió The Oprah Winfrey Show.
Aquest cop es tracta d'un club de llibre interactiu en línia, per al nostre món digital

Per esdevenir-ne membre cal registrar-s'hi prèviament,  i poder rebre notícies de manera regular, tenir accés a continguts exclusius i l'oportunitat de comunicar-se a través de  Facebook i Twitter (usant l'etiqueta  #oprahsbookclub) amb Oprah Winfrey i l'autora o autor convidats,  que contestaran setmanalment les preguntes a través del vídeo. Mitjançant l'aplicació Storify es ressaltaran tuits seleccionats de les lectores, imatges Instagram i missatges de Facebook.  A més a més, a partir del 28 de juny, es mostrarà un mapa on es localitzaran els participants del club d'arreu del món. El club de lectura també permetrà la creació de clubs de llibre  per comunitats més petites que podran parlar sobre llibres i opinar sobre la llista de títols seleccionats.

Els llibres recomanats per Oprah Winfrey lluiran un adhesiu especial en les versions impreses, mentre que els llibres electrònics - disponibles per a Kindle, Nook, iBookstore d'Apple i altres llibreries digitals -  mostraran els passatges favorits d'Oprah Winfrey. El primer títol seleccionat que promocionarà a través del club és el llibre Wild de Cheryl Strayed publicada pel segell Knopf de  Random House, que descriu el viatge de l'autora a peu i en solitari per la costa del Pacífic, des del desert de Mojave a Califòrnia fins a l'estat de Washington.

Oprah Winfrey promocionarà els llibres a través de la web Oprah.com, la seva pròpia televisió per cable i la revista O, The Oprah Magazine.